Saturday, February 28, 2009

night tuition class

Juz wake up from sleep.. hihi..

After back home from tuition class, I went to my friend's house- Ust Hamidah to see how did she conducting the tarannum class. Seronok mendengar alunan bacaan al-quran dari Hasnan dan Fazliyana. Untung mereka mempunyai kesempatan dan peluang untuk mempelajarinya. Tujuan utama mereka mempelajari tarannum kali ini adalah untuk menyertai pertandingan tilawah bersempena sambutan Maulidur Rasul yang akan berlangsung tidak lama lagi. Namun begitu, diharapkan agar mereka dapat meneruskan usaha untuk mempelajarinya dengan lebih mendalam pada masa hadapan. Insya-Allah.

later, I went back home. ingat nak cite kt kawan pe yang jadi kt skul. tp dorg seronok sembang pasal lain. xpela. aku pun masuk bilik n tido je la.

Well, tadi masa nak g skul, ada tiga orang students aku yg datang jemput kat umah. MIzan QIstina, Haqidah n Khadijah. sebab cikgu takut nk g skul sorang2. hihi... mula-mula tu tiga orang je yang datang. Bila tahu aku datang skul, makin lama makin ramai yang datang. Bukan setakat students dari kelas yang aku ngajar. Kelas2 cikgu lain pun ada datang. Riuh rendah lak jadinyer. Bimbang gak aku nanti tetibe warden datang. Nama aku plak yang naik. huhu... Aku tegur students aku soh senyap n buat latihan yang aku sediakan. Aku cakap kt diorang, kalau bising mcmni, nt warden marah n ada kemungkinan aku xdapat wat kelas lg utk diorang. Terus senyap! tp tu lah... students aku ni mmg xreti dok senyap lama2. kejap je. pastu diorang sambung balik. dah cam lumrah bagi diorang ni. =)

tapi dari pemerhatian aku, students aku ni rajin la plak wat exercise time prep. klu dalam kelas, puas aku soh dorang wat latihan. homework pun susah nk htr. klu htr pn, tiru orang. tp tadi aku dapat tgk usaha dorg tu berbeza sangat. ada beberapa orang student aku tu leh dikategorikan degil dalam kelas, mlm td nampak bersungguh2. soh ajar n aku cek jawapan dorg. Terasa seronok n tenang pabila dapat melihat kesungguhan mereka ni. Diorang cm nk kne diajar satu persatu. Nak kene ada bimbingan secara khusus. Diorang leh wat, asalkan ada orang sudi tolong diorang. Mmg diorang ni ada potensi sebenarnya walaupun bukan berada di kelas hadapan. I believe it and I really confident with wat I said.

k la...xlarat dh ni... nak tido. jap g nk kne bgn awl. nk kua p sibu lak. nk g ke x ni ek... huhu.. kne p. budak2 kirim buku! k la. nite!!!


(^_^)V

2 comments:

  1. salam, kak lon9...
    sejuk ati saye bace tulisan kak lon9...
    mst best jd cik9u kan??
    huhu...
    pape pon..
    best of luck utk men9ajar anak2 sarawak.
    heeeheee~
    doakan y9 terbaik utk aya ju9ak ye?
    wassalam. :D

    ReplyDelete
  2. Salam
    Ahya, k.long ingatkan sape la yg bg comment ni.. cmana leh tjumpa blog k.long ni.. xbgtau sgt kt sape2 pn lg ni.. pe pun, tq sb sudi melawat blog k.long. selalu2 lah melawat ye.. hihi...

    Well,, mmg bez jd cikgu nih. insyaAllah. semoga ke"best" an ini akan kekal selamanya. Doakan ye.. Kak long pn doakan Ahya berjaya mencapai apa yang diimpikan dan semoga hepi selalu....

    ReplyDelete