Sunday, March 1, 2009

Peneman diriku dikala kesunyian

Kawan2 aku sume xjadi balik hari setelah pergi ke Sibu. Katanya xsempat. Banyak agaknya barang yang ingin dibeli sempena program Maulidur Rasul ni. So, aku kesorangan la. huhu... tibe2 rasa xbez. xkn nk dok sorang2 mlm ni. Lalu aku tanyakn kepada sorang temanku dan beliau memintaku mencari pelajar2 asrama untuk menemanku malam ni. Lalu aku bergegas ke asrama. Nasib baik jugak masa tu diorang sume dh trun ke bawah utk ready for Maghrib prayer. So, terjumpa la Nur Haqidah student aku from Form 4F. Aku pesan bawakla sorang dua kawan yang lain. Sekali dibawanya 5 orang kawan dia. xpela. dok je la. aku xkisah sgt pn. kawan2 dia tu sume Form 5. Pas maghrib dorg datang. Aku soh diorang wat homework. Pas tu dalam kol 9 diorang turun solat kt Surau. Dalam Kol 10 baru datang ke umah. Dibawaknya roti dari asrama. Tapi diorang xmakan pun. dah kenyangla tu. Aku soh simpan dlm peti ais. Pastu diorang wat homework sambil tgk tv. Seronokla tu. So, semalam diorang la peneman aku. Nasib baik ada diorang. Klu x kene tido sorang2. sedeny je rasanye. Diorang dh bagitau Cikgu Mortadza nak teman aku semalam. malu lak rasanye. hihi.. Sebelum tido aku pesan kt diorang pagi esok bangun awal, solat subuh bersama. So, pagi tadi diorang kejutkan aku. Budak2 asrama ni memang dah biasa bangun awal. Kol 5.30 diorang kejut aku. Nak tunggu sume bersiap, dalam kol 6 kitorang jemaah subuh. Ni la 1st time solat berjemaah sejak sampai Sarawak ni. Sedih tak? huhu... Pastu diorang siap masak Mi Sedap & buat air. Pandai tol. Pas breakfast, diorang tv jap. Pastu ready untuk pulang asrama.

Jam 9 pagi aku muka bergegas ke sekolah. Ada pelajar 4B minta aku buatkan kelas Fizik untuk diorang. Kunci lab dah ada. So, kitorang duduk di lab lebih kurang dari jam 9 pagi hingga ke 1 ptg. Seronok bersama diorang ni.Ada saja cerita yang nak dikongsi. Tapi belajar tetap belajar!!!
So, ni lah die peneman dan penghibur hati aku. Nasib baik ada diorang suma. Terisi gak masa aku. Takla bosan sangat. Huhu.. pe pun, I say tq to my students, especially yang muka2 kat bawah ni. len kali leh teman cikgu lagi ek! hihi…



Love,


Cikgu Zawatil



2 comments:

  1. kak long...i miss u....

    ReplyDelete
  2. aduhai sarah. sori. xperasan comment sarah ni... miss u too. muah!

    ReplyDelete